Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę. Najprościej mówiąc w treści umowy sprzedaży, zwanej pototocznie również umową kupna - sprzedaży, powinno zostać wskazane co najmniej: kto, komu, co i za ile sprzedaje.
W sytuacji, gdy przedmiotem sprzedaży jest nieruchomość, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo użytkowania wieczystego, spadek lub udział w spadku umowa sprzedaży musi mieć formę aktu notarialnego pod rygorem nieważności. Innymi słowy niezbędna jest przy tej czynności pomoc notariusza.
Jeżeli natomiast przedmiotem sprzedaży jest przedsiębiorstwo lub udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, wymagana jest forma pisemna z podpisami notarialnie poświadczonymi.
Podstawowymi informacjami i dokumentami, które są niezbędne do zwarcia umowy sprzedaży nieruchomości lub umowy sprzedaży mieszkania u notariusza i umozliwiają wskazanie dokładnej listy wymaganych dokumentów są:
W celu uzyskania pełnych informacji o dokumentach oraz kosztachc w konkretnej, Państwa sprawie, zapraszamy do kontkatku z kancelarią notarialną.
Zachęcamy również do wysłuchania podcastu przygotowanego przez Radę Izby Notarialnej w Warszawie z cyklu „Poradnik prawny – Z wizytą u notariusza" w Radiu TOK FM, który dostępny jest pod adresem https://notariusze.waw.pl/podcast-poradnik-prawny-z-wizyta-u-notariusza-odc-2/
Temat odcinka: Bezpieczny zakup nieruchomości – jak notariusz może Ci pomóc?
Kancelaria Notarialna
Edyta Niemirska, Agata Redlicka – Skupińska